برای اعتلای سینمای كشور باید روی تئاتر سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد
نوشته شده توسط : swot

'رضا رویگری' روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود:تئاتر هنری زنده است كه به دلیل ارتباط نفس به نفس و بدون واسطه با مخاطب بی اختیار مخاطبان را به خود جذب می كند و این ویژگی ممتاز یكی از بهترین ابزارها برای انتقال مفاهیم و پیام هایی است كه می تواند در نهایت به تقویت باورهای فرهنگی یك جامعه منجر شود.

بازیگر فیلم اخراجی ها3 ادامه داد: بازیگر تئاتر حق اشتباه كردن را ندارد و در حین تمرین و اجرا باید تمام حواس، قدرت تخیل و تمام دارایی هنری اش را در اختیار نمایش قرار دهد اما در سینما اینطور نسیت و با هر اشتباه می توان فیلمبرداری را متوقف و بار دیگر آن حركت یا دیالوگ را تكرار كرد و این عامل باعث می شود كه حس جاری در بازیگری تئاتر به هیچ وجه قابل قیاس با سینما نباشد.

خواننده سرود انقلابی 'ایران ایران' گفت كه در هر دوره ای كه شاهد ترقی و حركت رو به رشد سینمای كشور بوده ایم بخشی ازآن موفقیت را مدیون هنرمندان خبره ای بودیم كه از تئاتر به دنیای سینما وارد شده اند.

رویگری توضیح داد: در تمام جهان نیز بازیگران و هنرمندان مستعد تئاتر را برای ساخت آثار باكیفیت به سینما دعوت می كنند و همواره این هنر تحت تاثیر كیفیت تئاتر بوده است.

بازیگر مجموعه مختارنامه ادامه داد: جشنواره تئاتر فجر به عنوان بزرگترین رویداد نمایشی كشور همه ساله شاهد معرفی هنرمندان جوان و خلاقی است كه می توانند آینده درخشان این هنر و حتی سینمای كشور را تضمین كنند اما این نیروها باید تحت حمایت مسوولان قرار گیرند تا نقاط ضعف خود را بر طرف كنند.

رویگری ابراز امیدواری كرد كه برای اعتلای تئاتر كشور لازم است مسوولان در حمایت و توزیع امكانات میان هنرمندان گروههای مختلف تهرانی و شهرستانی به صورت برابر برخورد كنند. بازیگر فیلم اخراجی های 3 افزود: هنرمندان تئاتر شهرستان ها در قیاس با هنرمندان تهرانی از امكانات به مراتب كمتری برخوردار هستند اما در میان آنها استعدادهای فراوانی وجود دارد كه اگر جنبه حمایت ها از آن افراد بیشتر شود شاهد حركتی بزرگ در راه رشد وتوسعه هنر نمایش در كشور خواهیم بود.

سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تا 22 بهمن ماه در تهران برپاست.

فراهنگ**ا.خ





:: برچسب‌ها: باغ وحش , غروب , رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: